tisdag 16 februari 2010

Årets första

Nu har jag anmält oss till årets första utställning (inoff.), Kalix lokala kennelklubb är arrengör 27 feb.. Jag ska ställa Maya och det blir debut för henne i vuxen klass . Vuxenklass är från nio månader och då Maya är elva månader så blir det att springa i ringen med de äldre damerna. så spännande och extra kul är det att vi är ett gäng som följs och ska ställa våra hundar.En dag att se fram emot.
Liva ska få följa med såklart, men som sällskap den här gången.. Har sett att det är bra för Maya att ha Liva med sig på nya ställen , husse skulle bara också kunnat följa , då är det riktigt som det ska vara för henne...Få ha sin lilla flock omkring sig.

Nu blir det en prommis med Liva innan skidskytten börjar.

3 kommentarer:

  1. Heeij Veronica.. så roligt.. men duu, bidde det inte i Kusmark då den 27.e, visst var de Maya du skulle ställa där me?
    Jag hade gärna åkt å ställt i Kalix den 27 feb, Om jag varit ledig, men jag jobbar helgen då..trist. Åsså vill jag gärna få voffsarna friska innan nån utställning.
    Är ju inne i noskvalster-kuren nu.. ska köra 2.a dosen på måndag, det ska köras i 3v, 1gång i veckan. Sen vill jag INTE veta av de små odjuren igen..usch.

    Jag hade tänkt ställa i ev Boden den 13 mars och Kalix den 27 mars istället.. då borde tjejerna vara friska å krya.
    Det är Lowiz som får den uppgiften, men hon ÄLSKAR ju de där.

    Så roligt med handlerkurs.. men visst har du gått en med Liva? Behöver man gå för varje hund? Jag ska ju inte ställa på stora utst. mer, så jag anser inte att jag behöver hjälp me det.. men det är säkert jättekul å gå.
    Huvudsaken man har bra koll på sin hund, att man funkar bra tillsammans och att man har skoj istället för en massa höga krav, för de märker ju hunden direkt.

    Hoppas ni får en fin dag..kram på er.. Helén å flocken.

    SvaraRadera
  2. Hej, hej!
    Förutom de officiella utställningarna i Piteå och Gällivare så ska jag anmäla Dara och eventuellt också Åska till Top Dog här i Överkalix i slutet av april, om det blir någon mer in-off är inte bestämt i dagsläget...

    Själv brukar jag bli själaglad om någon av mina hundar får en 1:a på officiell utställning, tycker det är så svårt att bedöma egna hundar. Ibland är de världens vackraste och ibland så är de fulare än stryk, känns det som... Därför är det intressant att se vad domarna tycker, tyvärr kan det bli en 3:a en dag och en 1:a nästa.

    Men utställningar går jag på för att jag tycker det är roligt, bra socialträning och intressant att se många andra hundar av samma ras...

    Maya ser verkligen jättefin ut tycker jag, lycka till på utställningen!

    SvaraRadera