onsdag 24 februari 2010

Det går så bra

Det är fortfarande en bitande kyla, -25 grader kallt. Tack vare att man har de hundar man har så måste man vara ute ändå och faktiskt så har jag vant mig vid kylan, men visst blir jag glad när man läser att det väntar mildare väder.
Idag har jag också varit ledig , det är bra att få vara hemma båda två de första dagarna nu när Kanaya har kommit till oss. Det går så bra med henne , hon har verkligen anpassat sig fort..
Idag på morgonen var jag först ut med Liva på promenad över ängarna, sen så blev det en likadan tur med Maya och Kanaya. Vår tanke är att nu första tiden så ska vi låta Liva vara hemma när vi är ute med "systrarna", så att de två får bekanta sig , leka och busa själva. Liva är ju jättesnäll, men hon är en stor hund , tokglad och busig så ibland kan leken gå lite hett till.
Liva och Kanaya har fått vara ute på gården idag ,bara dom två ,och det gick såklart jättebra.
Sen så har både jag och Lars varit på koppelpromenader bara med Kanaya, hon är så fin att gå med i koppel, vilken kontakt man får med henne då.

Hon är så go Kanaya och hon är så mycket för mig . Hon är nära mig hela tiden. Igår kväll i tvsoffan framför OS så hade jag Liva på ena sidan och Kanaya på den andra. Ikväll under staffetten så låg Liva i soffan medan Maya och Kanaya låg och sov nära varandra på golvet vid mina fötter.Så fina dom är. Vem tror ni sov med oss i sängen i natt???
På eftermiddagen var jag hos Livas uppfödare och fick hjälp att trimma henne inför utst. i Mars.Hon blev så snygg!!! Liva har verkligen vuxit till sig, tid har det tagit men nu är hon så fin.Som Gunilla sa idag , inte behöver den som visar den här hunden skämmas. Som ni förstår så är det underbart värmande ord för mattehjärtat.

Vilken fantastisk OS kväll igen.. OS STAFETT GULD för våra skidkillar!! Helt fantastiskt ,otroligt bra gjort..
Nu är det godnatt för mig, känner mig inte riktigt pigg. Trött och sliten och ett illamåeende som inte vill ge sig..
Natti

2 kommentarer:

  1. Oj här hade det hunnit hända saker! Vad fin hon ser ut den nya "lilla",hoppas det verkligt ska gå bra med henne! Och Gunilla har väl helt rätt; inte behöver ngn skämmas för Liva,hon brukar veta vad hon pratar om G. =)
    Ha det vidare bra i kylan (när ska det ge sig???)
    MVH från Kalix.
    http://flatcoatedzorronitro.cybersite.nu/

    SvaraRadera
  2. Heij.. guu, så roligt att det går så bra för er med Kanaya.. hon verkar ju vara hur fin som helst.. å sen att Maya fått hem sin syster å leka me.
    En kram till Liva me för att hon är en sån fin tjej...visst är de kul då de är så anpassningsbara och snälla våra kära hundar, då det kommer in en ny i flocken.

    Idag bär det av till Skellefteå å kika på en valp åt Sara.. en papillontik.. 2v gammal.
    Ska bli spännande. Lycka till på Lördag nu, trist att jag inte kunde följa och hejja på er, eller så, hade ju tänkt ställa Lowiz, men jag jobbar långhelg..phuuuuh!
    Ha de bra..kram på dej å dogzen. Helan.

    SvaraRadera