torsdag 25 februari 2010

Första bilturen

Nu har hundarna fått åka bil tillsammans för första gången, inga problem det heller. Jag tog dom till skogen där dom fick springa lös en stund. Blev inte så länge, jag känner mig fortfarande inte så pigg, Lars är borta men mina kära vänner måste ändå få sitt och det var riktigt skönt med frisk luft.
Nu är det snart utställningsdags, på Lördag. Oj, vad kul det ska bli.. Imorgon ska Maya badas. Lappisarna ska ju inte klippas utan det enda är att ev. bada dom och borsta såklart. Jag tycker det är så det ska vara , hundarna ska få visas som dom är skapade..
Jag planerar nu för fullt för nästa utställning,jag vet att det är 27 mars, men jag är i valet och kvalet om jag ska på ssrks inoff. i Kalix eller lapphundsklubbens inoff. i Skellefteå. Lapphundsk. ,där har dom juniorklass , men i Kalix blir det öppen klass.. Det jag vet är att om Kanaya bor kvar hos oss då så ska jag ställa bägge systrarna. Fast då måste jag bara först hitta en handler som vill hjälpa mig , men det tror jag inte blir några problem.. Så intressant att få höra deras omdömen och se vilken av systrarna som bäst faller domaren i smaken. Dom är inte alls lik varandra, men båda har ju sina fördelar och är så fina, men jag har ändå en magkänsla vem av dom som skulle "nå längre" i ringen, i alla fall just nu.
Trevlig kväll

2 kommentarer:

  1. Vad trevligt med en till hund! Hoppas allt fungerar bra! Och lycka till på utställningarna!! Vi fick hoppa över lydnadstävlingen förra helgen pga snöovädret men snart kommer det fler! Hälsningar nine & dimma

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Dette var en overaskelse, håper det går bra med søstrene. Tarha har det bra, plages med urininfeksjon. Vi har planer om sverge ferie til sommeren. Håper vi kan treffes.

    SvaraRadera