tisdag 21 april 2009

Säsongens första

Idag har Liva och husse haft cykelpremiär. Cyklingen är det jag lämnat över helt till Lars , jag och Liva gör så mycket annat tillsammans. Och ska jag vara ärlig så är jag rädd att jag både skulle ramla och cykla över henne(ler)!
Ikväll har jag jakttränat. Vid skolan finns det lite skog där det går att hålla till nu. Jag la ut sex dummys,inte så stort sökområde och ganska enkelt när det var första gången i år. Hur gick det då?Första dummyn ville hon behålla själv så då blev vi lite osams. Sedan kom hon in med dom direkt,fast hon släpper för tidigt.Men med femte dummyn gjorde hon allt perfekt!! Då blev det såklart extra kramar och beröm och det bästa av allt. Blodpudding!! Det är så kul att få avsluta på det sättet och så bra för självförtroende. Att se att det går framåt. Liva kan, det vet jag .Det hänger på mig. Men kul är det och nu längtar jag så till apporteringskursen och träningskvällarna med Livas uppfödare.
Helgen som varit var det som sagt jobb fast det hanns med annat också.Paltmiddag hos svärmor och svärfar på lördag. Gott som vanligt!!Liva älskar att vara att vara där.Hon får ju alltid en massa godsaker av farmor och farfar är en rolig lekkamrat.Dom tycker så mycket om henne!
Söndag när jag hade timmar var vi och gratta två brorsbarn. Tänk att min äldsta brorsdotter fyllt 18 år!! Det var ju nyss jag var det och hon föddes!! Kanongott fika o god mat blev man bjuden på och Liva o Birk(brosans boarder collie)hade så roligt.Full rulle var det ,vilken härlig energi!!
Idag har jag och mamma varit till Sävast och hälsat på min andra storebror och hans familj.Han har en tvååring och en femåring. Två goa ungar som man får krama på.Trist att vi inte träffas oftare ,Bara ta sig i kragen ,så långt är det inte till Sävast...........
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar