torsdag 30 april 2009

Guldkant

Nyss kommit hem från en bra dag på jobbet. Även våra gamla har idag fått känna att det är valborg..Alla som ville följde vi ut på stora altan där vi grillade parisare o hamburgare...en av personalen spelade gitarr och höll allsång med alla. Det är så roligt att kunna göra något extra för de boende ...dom uppskattar de verkligen.(De flesta i allafall. *ler*). Synd bara att vi är så lite personal.....det är inte så ofta vi har tid till "guldkant" i tillvaron för dom.
Ska snart till Gunilla,Livas uppfödare ,..hon tyckte vi skulle putsa till Liva inför lördagens utställning. Tur att Gunilla alltid ställer upp med trimmningshjälp för sånt där är inte alls min grej!!!har inte en tanke att ens försöka lära mig.. Skulle jag vara tvungen att göra det skulle jag istället sätta min mor på trimningskurs ....hårfrisörska som hon är!!
Vi har inga stora planer för kvällen..Äta en god grillmiddag...vi ska inviga vår nya gasolgrill (Lars har vunnit den på lotteriet han är med i. Jättefin är den!) Dricka gott till.. har tänkt se hockyn innan vi går till majbrasan på ottergården. Sedan får vi se vad som händer....
Sovmorgon imorgon..jobbar bara tolv till fem.........Där la jag schemat bra!!
På återseende

1 kommentar:

  1. Halloj...
    Har bara tänkt önska er en trevlig dag på hundutställningen imorgon, jag håller tummarna för vackra Liva!!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera