måndag 10 augusti 2009

Det är inte lätt

Träningen med fågeln gick inte alls bra...Nog ville hon bära den alltid, hon var tokig i den här lilla fågeln!! Hon skulle bara leka med den och när jag skickade ut henne för att hämta fågeln så var hon inte alls intresserad att komma med den, istället hann hon nästan massakera den innan jag hann fram. INTE BRA! Jag känner att jag måste ha hjälp när det ska tränas med vilt, fixar det inte själv. Jag är så rädd att jag gör fel så att Liva blir "förstörd" på vilt.
Efter kaoset med fågeln tog jag fram dummys. Vi körde ut/sid tecken och dubbelmarkeringar.Så duktig och alert hon var....blir nog så att vill jag starta på ett jaktprov med henne nån gång så får vi nog åka till Norge, där används bara dummys på proven....*ler*.
Skämt åsido, med träning och en hel del hjälp så kommer det säkert att bli bra.

Annars har det varit en fin ledig dag. Efter en trevlig stund hos Helena med goda våfflor och kaffe så fick Liva en härlig badstund vid fjörn. Nu ikväll har vi sett fotboll,Norrfjärdens herrlag vann med 7-3, vilken underhållande match. Rolig fotboll att se.Liva ,belåten efter dagens aktiviteter, mådde så väl ,mindre varmt är det också.
Nu blir det te och mackor och mysa framför teven. Behöver inte tänka på att komma mig i säng än för i morgon börjar jag inte förrän klockan tolv. Skönt med sovmorgon!

1 kommentar:

  1. ... prova sätt henne i en långlina, typ spårlina eller dylikt. Då kan du ju alltid "hala in" henne om hon inte kommer. Sen bör du nog ganska snart visa vad du tycker om att hon tuggar på viltet... precis som du skrev "inte bra!"

    Med Bosco var vi för mesiga och resultatet är att han ibland i princip lämnar av en blodpudding... och det är inte bra :-)

    Kämpa på, det blir bra till slut!

    SvaraRadera