torsdag 27 augusti 2009

Träningskväll

Änni på väg mot fågeln

Greppar den fint i munnen


Vänder sen snabbt hemåt för att tjusigt överlämna den till matte.Änni är inte bara snygg utan så jätte duktig oxå.



Liva sitter lugnt och tittar på när syrran jobbar. Väntar längtansfullt på sin tur.





Träningen ikväll var som vanligt kul...Liva var inte riktigt på topp (inte som igår, då gick hon som en dröm) ,men nog var hon ändå nog duktig. Slarvade lite med avlämningen bara.

Ikväll var en ny tjej med för att se lite hur vi tränade.Det visade sig att hennes flatkille var Cosmos som Liva badade med vid Nolia området under summergames.(Bilder finns i tidigare inlägg).

Jag fick veta vad min och Livas "hem läxa" i vinter ska vara...Lägga undan allt vad dummys heter och träna med vilt,träna och träna. Det är bara det som fattas säger Gunilla innan jag kan starta på jaktprov.Underbara ord i mina öron! Jag måste bara säga att den här kullen är visst jätteduktiga apportörer och det har jag förstått när jag sett Liva. Så duktig med så lite träning och med en RIKTIGT nybörjare till matte.


Nu ska jag bada min "Black Pearl" sen ska jag vara lite trevlig med min käre man.Vi ska sätta oss i husvagnet och surra en stund. Har man inte tid att åka iväg med det får vi mysa i det på gården *ler*

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar