söndag 16 augusti 2009

Tur man kan skratta

Igår kväll åt vi kräftor hos oss tillsammans med våra kära grannar.Men det är säkert, det var smått kaoitiskt innan vi kunde sätta oss till bords. Till att börja med fick jag ringa och ändra tid...jag trodde vi skulle vara hemma fort när vi gick i valp klass 1, men finalen för valparna gick först när all bedömning var färdig så vi var inte hemma förrän efter fyra. Väl hemma satte jag igång att göra paj. Gurk och räkpaj, man gräddar botten som sen ska kallna innan man lägger på cremefraiche,gurka och räkor. Naturligtvis glömde jag bort att hålla koll på tiden, förrän det började lukta bränt! Det var bara kasta bort allt och börja om .När det var dags att ta ut skalen igen från ugnen hade jag tydligen slagit av graderna ,det var bara ugnslampan som var på. Till slut blev då skalen färdig(det blev att ha dom i frysen för snabbkylning)). Men nu kommer det bästa(eller värsta). Man ska blanda cremefraiche och italiensk salladskrydda...jag lyckas ta vitpeppar istället! Hinner sätta det i båda burkarna innan jag upptäcker det! Tur att jag kunde skratta åt allt elände ..Lars tyckte jag skulle ta en stol och sätta mig mitt på golvet och inte göra så mycket mer*skratt*.
Jenny cyklade ner på ok och köpte två nya burkar åt mig och till slut blev allt färdigt. Mycket trevlig kväll blev det .Under uppväxten var det en del som kallade mig "virriga vera". Säger en del om mig.Men idag är jag lugn mot förr. Då var det alltid full fart och något på gång.
Mer om utställningen kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar