söndag 30 augusti 2009

Kommit igång

Snart dags att åka på jobbet. Kvällen är räddad..Det var skönt med sovmorgon oxå har jag varit med Liva och gått en lång promenad på elljusspåret. Jag har nu kommit igång att motionera(äntligen) Varje dag är vi ut på långpromenader och jag försöker hålla lite tempo när jag går. Ett är säkert , kondisen är i botten men den ska bli bättre..
Igår kväll tog jag med dummysarna...Linjetagen gick super,rakt ut snabbt tillbaka ,fin avlämning.Markeringarna gick sämre...hon var nog så het och tjuvade några gånger ,om jag säger som så var lydnaden inte så bra. Ibland skulle det vara bra att ha någon med sig som lite "hjälpreda" när man tränar. Jag har dom som gärna skulle följa med ut så det är inte det som är problemet. Men enda gången jag är själv är när jag och Liva tar våra promenader annars har jag jämt människor omkring mig så just därför vill jag gärna vara själv då vi är ut.Det är nästan "helig" tid för mig. Och torsdagar så är vi ju några som tränar tillsammans med Gunilla. (Livas uppfödare). Det räcker långt det.'

Igårkväll blev det filmkväll. Vi hyrde Wallander ,Tjuven, och nya Fredagen den 13.Jag såg Wallander sen gick jag och la mig . Fredagen flimerna såg jag i ungdomen så det räcker för mig. Ser inte sådana filmer idag ,skitfilmer i mitt tycke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar