tisdag 18 augusti 2009

Målrikt

Nyss hemkommen från Öjebyn .Båda barnen har haft match....det var två mycket målrika matcher.Vinst för tjejerna med 9-0!! Grabbarna gjorde en kämpamatch mot Piteå, men det blev knapp förlust 5-7.
I väntan på matchstart passade jag på att åka iväg med Liva till skogen och träna. Det blev ett fält,linjetag och dubbelmarkeringar...så nu har jag en belåten tjej som liger bakom mig i soffan.
Nu ska det tändas lite värmeljus och mysa framför teven, ska se friidrott ,sen filmen vi hyrt.

4 kommentarer:

  1. Hej veronica.. måste börja me å ge dej massor me beröm för allt skoj du gör me dogzen å framför allt Liva.. hon verkar ju må såå gott å få göra sånt skoj me dej..en riktig mattes-tjej.
    Sen är de ju så skoj å få engagera sig i sånt som den rasen gillar å göra.
    Jag kör lite inkallning me Lily nu.. hon är duktig, men de där me å smita från gården..hmmm.. far Bianca så far hon.. inte långt, men dock från gården..trist.

    Som du ju säkert vet så är de aldrig välkommet med en lös schäfer, hur än liten eller snäll den än må vara.. andra raser verkar vara ok.. konstigt nog..

    har du me dålig rygg nu.. usch, är de nåt som går, krille har de me. För mej är de svanken som spökar..brukar ha så ibland.. nu hugger de å värker, men jag kör me ispåsen..de e suveränt.

    Nepp, ha de så gott Veronica.. vila på då du kan å får.. de ska jag försöka göra me.. ska bara iväg å jobba lite nu...kram på dej å dogzen.. vi hörs å ses.. Helén.

    SvaraRadera
  2. men guu.. glömde juh.. så duktiga ni var Maya å du på inoffen.. så roligt.. grattar å kramas.. gonatt. Helén mfl.

    SvaraRadera
  3. Gomorron.. joo, kylpåsar hjälper.. om man lindar en handduk runt en frusen påse, å är det t ex svanken man har ont i, så ska du ligga helst på plan yta,på rygg, å lägg påsen på den punkten, å ligg med knäna nigandes eller hur man ska säga, alltså knäna upp i vädret å fötterna på den plana ytan.
    Jag ligger vanligtvis på sängen eller soffan, me knäna upp, å 10 min/timme.. de är de direktionerna kiropraktorn gav mej, å de gör jag så fort jag börjar få känningar av svanken eller ryggen.. suveränt. Men de gör faktiskt inget om man ligger där längre, de brukar jag göra, men blir de för kallt, linda ett varv till på handduken, känn efter hur mycket kyla du ska ha, de blir ju kallare då du ligger PÅ kylpåsen..av trycket.
    Testa dej fram.. för mej har de alltid hjälpt, å förhoppn.vis slipper man kiropraktorn för ett bra tag iaf.

    Tack veronica.. du e snäll du.. det är bara så roligt å se nån som är såå entusiastisk me sån träning. Här är de ju mest vardagslydnad vi kör.. men det är ju viktigt så, de behöver man alltid. Ska börja vard.lydnad me Lily, intensivkurs den 17-18 okt.. hos Yvonne å Hundvis, suveränt.. gillar hennes kurser.
    Med Lowiz å Bianca, som gått där förut, blir de mer sök å spår, å vard.lydn.förstås..de har ju som redan mer kunskaper i "pälsen".. nu ska Lily tämjas..hehe.

    Kram på dej.. nu ska jag sova efter nattens skift..Helén.

    SvaraRadera
  4. Hallå!
    Visst är det mysigt att få börja tända ljus igen...när jag tittar i min skåp där jag har ljus så ser jag att jag borde fara till Ikea och uppdatera lite ljus...billigt och bra.... eller billigt och billigt,jag vet inte om det jag...det har ju en förmåga att följa med lite av varje när man är där...*skratt*

    Ha det gott...och hoppas ryggen snart ger med sig så du slipper ha ont!!!

    Kram / Helena

    SvaraRadera