söndag 5 februari 2012

Planering och intresse saknas då inte








Jag har redan börjat längta och planera för säsongens jaktträning. Dessa lurviga saker är nu på väg hem till mig, en dummy med kaninpäls, en boll med kanin päls och även en dummy i fågelskrud. Liva är ju klockren och hur duktig som helst på apportering med dummys, men det här med bära vilt är det lite si och så med. Tror det är beroende på humör, för ena dagen kan det gå hur bra som helst , då bär hon fågel utan tvekan för att nästa dag helt rata den.

Nu i år har jag tänkt att inte träna något med rena dummys , utan bara dummys med päls,fjädrar eller så riktig fågel. Jag ska göra allt jag kan för att kunna starta på ett jaktprov till hösten, det skulle verkligen vara nåt! Bara,bara jag får henne att jobba med vilt lika fint som hon gör med dummys!

Jag har tänkt köpa någon mer pälsdummy, finns lite olika, men dom är fasiken inte billiga så jag börjar med de här. Tur jag har en jakttokig lillebror, så lite fågel är inga större problem att fixa , problemet är var jag ska förvara dom. Nu kom jag på...vi har ju ett litet fryskåp i bodan!! Se, allt löser sig :)

Druckit mig en kopp"god natt" te,

tanken är att komma mig isäng.

Önskar er en trevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar