fredag 3 februari 2012

Problemlösning och nosjobb

-33 grader ute just nu. Mindre kul, men det är bara försöka göra det bästa och tänka positivt. Som jag hörde en karl säga idag på ica, att det är då iallafall myggfritt.
Det blev en trevlig stadstur med mamma idag, köpte mig en ny handväska ,få se om det är en jag kommer trivas med eller om den blir liggandes den med. Har så svårt att trivas med handväska,använder gärna fickorna, men det är ju inte alltid så praktiskt det....
Hundarna fick tuggben och så fyllde jag på förrådet med värmeljus, det går en hel del nu :)

Jag blev ju väldigt inspirerad av onsdagens tematräff på Hundvis, och idag passade det ju ypperligt att ta fram den inspirationen då hundarna mest varit inne p.g.a kylan. Jag gömde tennisboll och godis. Lade godis under burkar, lock och i petflaskor. Så fantastiskt att se vad det "tog på". Tog inte lång stund från att dom var jätteuppspelta och detvar full rulle i huset till dom lugnade sig och det hela blev mer kontrollerat. Och när jag plockade undan grejerna så lade dom sig direkt och somnade..
Ikväll klädde jag mig massor och tog med mig Kanaya på en kvällspromenad. Det var ändå skönt att få sig lite frisk luft..

Ha en fortsatt trevlig kväll och helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar