tisdag 14 februari 2012

Lite om Livas 2011

Mitt stora mål med Liva 2011 var att vi skulle starta på åtminstone ett jakt prov. Från maj månad så tränade vi tillsammans med Livas uppfödare och andra flathammare en gång i veckan. Det gick väl lite si och så..men i augusti så tycker jag att det började gå bättre och bättre. Kanske för att det blev svalare ute, Liva var inte i "löpcykeln" och inte minst jag själv började vara i bättre form....Enda problemet var det här med bära vilt,ibland gick det bra och ibland mindre bra , men vi tränade på.. Och jag var i slutet på augusti ganska så inne på att starta henne på prov i oktober, bara för att det skulle va så kul att få va med själv och inte bara vara åskådare och skönt att ha gjort bort debuten.
Men så i början av september blev Johan sjuk, vi var tre veckor i Umeå och när vi kom hem så fanns det varken tid eller ork att träna hund och det kändes såklart inte heller så viktigt längre. Men då det dröjde fram till december innan snön kom så blev det ändå att träna litegrann, men väldigt sporadiskt. Hon fick apportera lite frusen fågel och det gick väldigt bra.. Liva var väldigt alert och sugen, villig att vara mig till lags, överlycklig att få "jobba" igen efter några veckors vila. och inte minst att få vara med matte :)

Det blev tre utställningar 2011 för Livas del.
Mars-SSRK Öjebyn. Exellent
Juli-SSRK Luleå, Very good
Oktober-SSRK Boden, Exellent. I Boden var hon med i gruppen som vann BIS avelsgrupp.

Jag har tankar kring alla tre utställningarna...minns dom väl..Men det får räcka så här..
Men Boden utställningen, då var Liva verkligen fin, hon såg vuxen ut!..Jag hade lyckats få upp henne lite i vikt och fin i pälsen var hon. Synd bara att jag inte kunde visa henne själv, men det kanske var därför hon fick exellent ..:) Så där får man inte säga..,jag vet , jag vet..:).Men ibland tänker man lite högt.

Ser så fram emot detta år med hundarna.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar