måndag 27 februari 2012

Ny promenad runda.

Igåreftermiddag var det fortfarande ganska ljust ute när jag kom mig ut med hundarna så jag bestämde mig för att gå skoterleden upp till Harrträsk och sen ta vägen ner till byn. Men jag hann inte långt så försvann hundarna in i skogen ,sen hör jag lapphundarna börja skälla på ett speciellt sätt...här måste det vara renar tänkte jag genast, jo mycket riktigt ...några sekunder senare dök det upp ett gäng en bit framför mig på skoterleden. Tur som var så sprang dom från mig, jag kallade in hundarna(och dom kom, ganska så direkt ! :) ), vände om och gick med raska steg in till byn igen..
Kände inte för Harrträsk rundan idag.. Istället så tog vi bilen till Kopparnäs. Tanken var att gå en bit efter Rikstrettonvägen till jag kom mig vid skoterleden och ta den tillbaka till bilen. Nog blev det en bit alltid!(Betydligt längre än vad jag trodde) Det tog mig två timmar att gå den rundan, men det var ju så härligt ute idag och det så roligt att gå en runda än att gå en bit ,vända och gå samma väg tillbaka. Den där turen ska jag absolut gå fler gånger..Jättefin tur för hundarna!
Liva har börjat fälla lite, inte så oväntat det , det är ju utställningsdax till helgen..Men hon får då vara ute så mycket som möjligt, så kanska det ändå stannar av lite. Jag gör då vad jag kan..
Igår var vi till Sävast på skidtävling,Jenny åkte inte men det är trevligt att se ändå. Vi har varit i skidsvängen så många år nu ,lärt känna många och följt dessa ungdomar i spåren sedan dom var små knattar..så det var riktigt trevligt att vara på plats, och sen så var det ju kanonväder! Hundarna fick följa med, dels för att de skulle få vara ute sen så tyckte jag dom behövde få vara lite kring folk och andra hundar. Lite social träning är alltid bra mellan varven..

Ikväll blir det en tidig kväll för mig..känner mig trött..


Önskar er en fortsatt fin vecka

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar