lördag 25 februari 2012

Glad och stolt matte

Det var en mycket lyckad utställning för vår del idag...resultatmässigt kunde det gått bättre men nu är det ju inte det viktigaste för Kanayas del...Träningsmässigt kunde det inte gått bättre!! Hon visade sig så fint , svansen höll hon så fint i stort sett hela tiden och hon såg glad och avslappnad ut..Och riktigt avslappnad var hon när domaren kände igenom henne och tittade henne i mun. Jag är så stolt över Kanaya idag..och måste jag få säga..lite stolt över mig själv som tänkte på att ta med Liva som sällskap och trygghet för Kanaya.. Det var nu jättebra för Kanaya att ha Liva med sig!
Kul idag var att vi fick gå mot en annan tik,en jättefin unghund.Kanaya blev bästa tik, och vi fick gå mot bästa hanen . Och hanen blev BIR. Domaren tyckte hanhunden hade mer driv i steget och det var det som avgjorde. Men hanhunden där är jättesnygg och ännu så ung.. jag tror han har stora möjligheter att lyckas riktigt bra på dom "riktiga" utställningarna i framtiden...
Så kul att det var några lapphundar med, så det blev jättebra träning..valuta för pengarna kan man lugnt säga. Och dessutom en trevlig och kunnig domare som ägnade sig alldeles lämpligt lång tid på varje hund ( enligt mig )

Bilder kommer senare..

Det är trevligt med dessa inoffare men det är lång väntan. 4 timmars väntan innan det blev vår tur.. Men idag var det värt det.

En lyckad och trevlig dag,och än är den inte slut..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar