torsdag 23 februari 2012

Två år idag

Idag är det två år sedan vi kom hem med Kanaya. Tur och retur Hedemora utan längre stopp i vintermörkret, det var en jobbig resa, men se det var hon värd ,vår Kanaya. Så skönt att det blev så bra, ja för oss allihopa . Kanaya är så lätt att ta till sig , så söt ,snäll och underbart go. Sen så har hon en lite försiktig framtoning och ibland lite barnsligt sätt som gör att man ser henne som liten. Och behandlar henne som liten och som om hon är gjord av finaste porslin :) ,åtminstone jag gör det :).
När vi var i Umeå så var Liva och Kanaya hos mamma och Dan-Olov. Det hade gått så bra, fast jag vet inte om jag törs lämna Kanaya hos dom nån mer gång...mamma är så mycket för henne så det är bara tur jag får ta med henne hem igen :):). Och Kanaya är mycket för mamma. Och skulle det bli så att jag inte kan ha kvar henne av någon anledning...så är det mamma som ska få henne, så är det!
Det är guld värt ,en enorm trygghet att ha en familj som hjälper oss med hundarna de gånger vi måste resa bort och inte bara kan ha dom med. Vi valde att låta Maya vara hemma med Jenny, som sällskap och vakthund:). Svärmor och svärfar fanns inte bara till hands för Jenny utan skötte även om Maya. Ett fint kontaktnät har man , uppskattar det bara för alldeles för lite....

Fredag i morgon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar