söndag 12 februari 2012

Kanaya anmäld till inoffen.

Nu har jag anmält Kanaya till goldenklubbens inoff. utställning som är i slutet av februari i totohallen ,Boden. Totohallen...jag som sa att där skulle jag aldrig ställa ut en hund igen :) Men nu är det ju så att ibland så har jag så mycket tankar och ideér i skallen som gör att det lätt inte blir som jag sagt och tänkt :). Jag kom på att Liva ska få följa med den här gången...som sällskap och trygghet till Kanaya. Jag hoppas och tror att Livas orädsla, glädje och positiva energi ska smitta av sig på Kanaya så det här med utställning ,med allt vad det innebär ,blir mindre"läskigt"för henne. Det är inte domaren Kanaya tycker är läskig ,det går bra för domaren att känna på henne och se henne i mun. Det är miljön runt omkring, speciellt känslig för ljud är hon. Hon ser bara så "låg" och ängslig ut och en hund som är det visar sig inte alls fint. Men med träning ska det nog bli bättre och jag är ganska så säker att det kommer vara hela skillnaden när det blir utställningar utomhus, på gräs. Men som sagt...det blir mycket intressant att se hur Kanaya kommer tycka det är i totahallens miljö den här gången när hon får ha Liva vid sin sida .

Jag var sååå nära att anmäla Liva oxå , men så blev det inte..av olika anledningar...Men nästa inoffare jag ska på,i slutet av mars,då ska jag anmäla henne med.
Jag har mycket planer med hundarna det här året, ska berätta mer sen...Har ju även tänkt berätta om året som gick, vad jag gjorde tillsammans medd mina guld klimpar..


Men nu är det gonatt tid..

Önskar att ni alla har en fin vecka framför er...

1 kommentar:

  1. Jo vi har anmält oss,var i valet och kvalet me kan ju inte vara lika dåligt som förra gången däremot tror jag det kommer bli betydligt mer hundar!!:/ SÅ kan bli trångt!!

    SvaraRadera