torsdag 16 februari 2012

Lite om Kanayas 2011

2011 var året då jag började intressera mig för viltspår. Det var Sara,en arbetskamat, som bad mig följa ut i "spårskogen", och på den vägen är det. Det är Sara som lärt mig allt det jag kan om viltspår, bättre lärare kunde jag inte haft..
Det var Kanaya och Maya som jag tränade med i höstas, mest då med Kanaya. Vid tre tillfällen så åkte vi upp till Yttersta och gick spår tillsammans med några andra hundmänniskor. Det var riktigt trevliga och lärorika dagar! Och Kanaya tyckte det var jättekul och duktig var hon, måste få säga att jag var ganska så stolt över lillängeln min..
Då snön dröjde så blev det en lång spårsäsong så ända in i december så var jag iväg till Harrträskskogen och drog älgklöven bakom mig :).

2011 var jag och Kanaya inte med på någon officiell utställning. Jag tyckte aldrig det riktigt passade att anmäla henne....Och då hon fyllt två år och därmed var i öppenklass tyckte jag det bara var en fördel att vänta. Fördel att låta henne" växa på" sig och pälsa på sig ytterligare innan hon skulle tampas mot de stora damerna.Fast det där med bra päls..har man otur så är pälsen aldrig i topp när det vankas utställning.. Men en fördel med Kanaya är att hon aldrig fäller så hon är riktigt naken, hittills har hon då inte gjort det. Inte som Maya iallafall, hon har sett bedrövlig ut ibland!
Vi hann med några inofficiella utställningar. Alla gånger fick vi jättefin kritik,HP och vara med i finalen. Höjdpunkten var i Kalix då vi blev Bis 4! Det var en fantastskt dag!

Jag och Kanaya har mycket roliga och spännande saker att se framemot detta år,
2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar