torsdag 16 februari 2012

Oxå Mayas 2011

Maya fick oxå gå några viltspår i höstas, hon tyckte det var jättekul och duktig var hon, men herregud vilken fart!!Det gick nog så fort ,om jag säger så :) det är något vi får jobba med den här säsongen.
Inga utställningar blev det för Mayas del 2011..Maya är världens underbaraste familjehund och snygg är hon oxå, men hon har inte snyggheten som passar för utställning . Visst skrev jag det där på ett fint sätt :):) jag tror ni alla förstår vad jag menar.. Men jag har sagt jag ska ställa ut henne åtminstone en gång på en riktig utställning , känner ändå jag vill veta om det är ganska rätt det jag ser och tycker..Vi får se om det blir i år..

Maya fick följa med på Hundvis tematräffar ett par gånger under hösten och det var där jag upptäckte att det här med klicker träning verkligen var något för henne..så alert och med på noterna och dessutom så lättlärd. Tyvärr har det inte blivit ofta jag tagit fram klickern, men det ska det bli ändring på .Så är planerna i allafall....

Maya, husses ögonsten och egentligen den mest speciella och egna hunden i huset. Inte lika mattetokig som dom andra två, men vi har allt våra mysstunder tillsammans bara hon och jag...


Till våren ska det spåras Maya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar