måndag 20 februari 2012

Nyklippt och snygg

Liva har idag blivit frisserad av vår uppfödare ,så nu är svarta pärlan om möjligt ännu snyggare :). Nu hoppas jag bara att domaren kan se det jag ser :). Men konkurrensen är stenhård i flatringen, det är alltid många anmälda och sen så är det väldigt hög kvalite på nästan allihopa (har jag fått lära mig) och det är ju jättebra för rasen. Exellent är ju såklart så bra att få , men tänk att nån gång få lite mer....
Livas utställning är 3 mars ,men till helgen är det Kanaya som ska ställas ut, inoffare i Boden. Och i april är det dags för Kanaya att ställas ut på en "riktig" utställning. Lapphundsklubben har då en utst. i Öjebyn. Det blir kul!! och spännande att se hur det går.. Bara,bara hon inte hinner börja fälla..
Nu ska jag krya ner under täcket, har varit så trött idag eller egentligen sista dagarna..Kännts som jag bara velat sova hela tiden, men se det har jag inte gjort. Jag försöker att hålla igång, har ju min träning som ska göras och hundarna har rätt att få sig en ordenlig skogstur varje dag. Och idag var det så fint ute och solen värmde så skönt.



Våren är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar