onsdag 1 februari 2012

Tema :Hjärngympa.

Onsdag..Det innebär tematräff på Hundvis. Temat idag var hjärngympa och idag fick Liva och kanaya följa med. Hundarna fick prova på olika problemlösningar, både med speciella inköpta saker men även med andra saker som man har hemma t.e.x burkar ,lock ,petflaskor m.m. Vi fick även prova gå balansgång på olika saker. Liva var jättekul att jobba med , hon fick ju se på medan jag och Kanaya jobbade så när det blev hennes tur att få vara med matte så var hon hur tokglad och motiverad som helst! Och Kanaya blev lugn och trygg att se hur Liva tyckte allt bara var så skoj. Idag såg jag jag verkligen hur bra det är för kanaya att ha Liva med sig vid sådana här tillfällen. Liva är ju inte ängslig eller reserverad utan tycker bara det är så kul med människor ,hundar och nya miljöer. Som idag när vi kom på in i lokalen så var det väldigt "livat" i lokalen, två hanhundar lät väldigt mot varandra plus även att andra hundar skällde . Jag är säker på att hade jag bara haft Kanaya med mig så hade hon blivit döförskräckt och bara vänt om och velat ut, men i.o.m att Liva blev så glad så gick det hela riktigt bra för Kanaya med.
Och först var Kanaya väldigt skeptisk och ängslig att balansgång, hon fick då stället se på när en lycklig Liva sprang upp och ner på denna balansgrej. Provade igen med Kanaya och då gick det jättebra, hon tyckte t.o.m det var kul, så fint det var att se hur hela hunden liksom sken upp. Liva är som hon är :) men hon ger Kanaya trygghet och positiv energi, idag syntes det tydligt..

Det var en bra träff idag ,igen, fick mycket nya idéér och fina tips. Har ni tid och möjlighet så rekomenderar jag varmt dessa tematräffar, så bra för hunden och för en själv oxå, på alla sätt.


Nu dags att fixa middagen.


Trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar