torsdag 3 januari 2013

Kanayas 2012

Nytt år och nu har jag tänkt göra som ifjol, sammanfatta i korthet mitt och hundarnas 2012 tillsammans.
Jag börjar med Kanayas 2012.


Vi fortsatte med viltspår och 2012 i maj så gick jag mitt livs första viltspårsprov ,tillsammans med Kanaya. Och det kunde inte gått bättre :)    God känd  och med de här fina orden
En tik som mycket noggrant tar sig igenom sträckorna
och vinklarna utan anmärkning. Fin skogspromenad.
En följsam och tyst förare. Ett utmärkt spårekipage.

2012 var året då jag och Kanaya  började springa på utställningar på allvar :) Det blev tre inoffare och fem riktiga utställningar. och då Kanaya fyllt tre år så gick vi i öppen klass där hon fick tampas med de vuxna snygga  damerna. Och det klarade hon riktigt bra!
Enda riktigt "plumpen" var i juli i Sjulnäs. Kanaya var så fruktansvärt ängslig, ville bara ut ur ringen och visade inte alls upp sig. Men trots det så fick hon very good och placerade sig i öppenklassen . Så det resultatet var jag ändå nöjd med, men det det var så sorgligt att se henne så ängslig.Vad det då var med henne vet jag inte, men dan efter i Måttsund var hon sig mer lik,visade sig fint , fick excellent av en  hård finsk domare och placerade sig trea i öppenklass :)

Mars var årets första officiella utställning, den gick på Grans(lapphundklubbens). Kanaya var jättefin, visade sig skapligt men vi gick inte hem hos den svenska domaren, det blev very good och oplacerad i klassen. Men sen i maj i sjulnäs kom säsongens bästa resultat. Den kräsne finska domaren gillade Kanaya skarpt, kanonkritik. Excellent ck tredje bästa tik med reservcert! En glädjens dag!
Jättekul det här året var att mamma följde med mig på utställningsäventyr! I augusti var vi en helg i Överkalix och i Oktober åkte vi ner till Sundsvall. Mycket trevligt hade vi :) Och Kanayas fina utställningsresultat gjorde ju inte det hela sämre !
I ÖverKalix fick Kanaya excellent och blev placerad etta i öppenklassen. Nere  i Sundsvall fick hon excellent ck och blev plac. trea i öppenklassen.

Som  grädde på moset så avslutade vi utställningsåret 2012 med att bli BIS 3 på ssrk inoffare i november. Jättekul!
Oxå lite bilder såklart från mitt och Kanayas härliga år ,2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar