tisdag 22 januari 2013

Lite överseende kanske man får ha..

Nu har jag sett House, och han är sig lik :)

Ikväll fick Kanaya och Maya följa med på en kvällspromenad. Först gick vi en sväng kring byn, men då månen ,liksom i går kväll, var som en lampa gick jag ner på skoterleden så dom fick springa lös. Vi gick så vi kom fram till Rövelvägen , gick efter den en bit tills vi vek av  och tog leden tillbaka till byn. Det blev en härlig runda. Och bra oxå att dom kunde vara lös , dels tycker dom ju det är så kul och så ger det ju så mycket mer motion än bara koppelpromenad. Vi mötte en kvinna med en springer spaniel hane, hundarna fick hälsa på varandra och det var så kul att se att Maya var så glad i denna hund. Inga sura miner utan hon ville bara leka med honom.
Förra helgen när vi var ute i skogen mötte vi en lös hanhund, typ sibirien husky, . Och åt den var hon inte god. Jag hade kopplat mina och den här hunden ville  fram och hälsa,men se det ville inte Maya :). Hunden var inte alls arg på något sätt  men jag tror ändå hon kände sig hotad .Också skulle hon då vakta mig och sin flock. Han var stor och så lös. En liten stund senare kom ägarna och dom bad så mycket om ursäkt att han dragit iväg( de hade ett par till hundar med sig i koppel).  Jag sa att det gör inget, nästa gång så kan det vara jag som inte hunnit med att koppla, att det är mina hundar som inte vill lyda.     
Är man ute i skogen så får man räkna med att man kan stöta på människor med lösspringande hundar, likväl som man kan stöta på mindre trevliga djur. Men var annars ska man kunna låta sina fyrbenta vänner få den motion dom behöver , och på det sätt dom verkligen älskar. Många kanske inte håller med mig, men det är min åsikt. Men då blir jag heller inte arg när lösspringande hundar kommer fram till oss på våra skogspromenader. Men kring byn tycker jag man ska hålla sina vänner kopplade.  Och jag skulle heller aldrig ha mina hundar okopplade  när vi är på fotboll eller skidtävling. Det skulle vara en syn det :):)

Nu en dusch,sen krypa till sängs.
God natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar