lördag 26 januari 2013

Maya löper

Nyss inkommen från en lite kvällsprommis med hundarna. Jag har gått ängsrundan ,som jag kallar den. En fin liten runda efter skoterspåren på c.a halvtimme. Hundarna kan vara okopplade samtidigt som jag inte behöver gå i riktigt mörka skogen. En fördel den här tiden på kvällen :).
Nu löper Maya oxå, Kanaya har alltid varit en vecka för henne men inte den här gången. Men snart börjar nog Kanaya oxå löpa , och då är det tre löptikar på Tallhedsgatan!Hoppas alla kan hålla sina hanhundar hemma på sin gård :):) Men en hanhund skulle gärna få komma och hälsa på....  bara han sätter på rätt tik då :)

Annars idag har jag sett skidor, ovanligt :), herrarnas störtlopp och damernas storslalom.Har även sett EM i konståkning . Konståkning tycker jag mycket om att se, tycker det är en faschinerande och vacker sport. .Har även varit en sväng till Öjebyn och köpt vinterskor åt sonen. Ikväll blev det att hyra en film, Hypnotisören. Strålande skådespeleri, men annars en mörk och tung film. Kanske inte riktigt vad jag vill se just nu.... Men visst var filmen okej.

Nu ska jag krypa ner under täcket och läsa en stund innan det är ..
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar