tisdag 22 januari 2013

Nu löper Liva

Liva har alltid löpt var åttonde månad, så oxå denna gång. Idag kom det bara över mig att jag skulle så gärna vill ha en tikvalp efter min finaste älskade Liva, då har jag en del av henne kvar den dag hon inte finns mer. Och då hon nu blir sex år i vår så är det nog sista chansen , om det inte redan är försent. Jag vet inte vad som gäller , hur gammal en flat får vara vid första kullen. Men Liva är då pigg och fräsch som en unghund. Och i bra kondition, ja i fin form på alla sätt.Så jag tror det skulle gå bra , nog för den delen...
Så här känner jag idag, har annars känt och sagt att jag ingen mer flat ska ha förrän Liva är borta för jag vill kunna ge henne all min tid ,kärlek och uppmärksamhet de år vi har kvar tillsammans. Men det är bara det , sista tiden har jag  haft sån oro, ångest över att hon ska bli sjuk eller nåt ska hända henne(tokigt jag vet, men kan inte hjälpa det !) och idag när hon då började löpa så kände jag bara paniken ...att jag måste bara försöka få en valp från henne! Vi får se..förhoppningsvis kommer jag snart in på andra tankar .

För någon vecka sedan sa jag just att Liva har aldrig varit halt, ja inte ens litegrann. Skulle aldrig sagt det...i söndags vem tror ni haltade ordentligt, jo Liva. Vänster fram. Jag blev då så ängslig. Men igår så var det ingenting och inte idag heller så det var bara nåt tillfälligt. Lycka !
Men igår kväll blev det iallafall bara en koppelpromenad för Liva, men vi gick Rövelrunden så en bra bit gick vi.  Allt har varit okej med henne idag , men hon har fått ta det lugnt. Hon fick följa med mig på jobbet idag, på omvårdnads träff. Så tre timmars egentid fick Liva med sin matte , men roligare saker brukar vi göra då tyckte hon nog :)
Nu ska jag se House.
Ärlig talat så är jag lite less han nu :) Men det är ju allra sista säsongen , så jag har tänkt följa med till slutet.
På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar