tisdag 1 januari 2013

Piggare igen.

Så lite jag var ute i december så lite har jag inte varit ute på flera år. Jag ska inte skylla på att jag jobbade mycket eller på kylan för det har inte varit nåt problem förr. Det var bara allmänt mycket..och sen så har jag faktiskt inte varit så pigg.
Men nu sista dagarna så har jag kommit mig ut lite med hundarna . Idag på förmiddagen tog jag med mig Liva på en sparktur. Tanken var att fara "hästrundan" , en fin runda på c.a åtta kilometer.Men då skogsvägen inte var uppskottad så vek jag av och tog skoterleden ner till byn igen. Det blev en fin tur och Liva fick även springa lös och leden var så pass fin att det t.o.m gick att sparka bitvis.
Ikväll har det blivit sparkturer runt byn, först med Kanaya och sen fick en lycklig Liva följa ut på en sväng till.
Nu har jag varit ut och sparkat 6-7 gånger och det är mer än vad jag gjort senaste åren,  ja ifjol var sparken aldrig ut från bodan :).  Fint sätt att motionera hundarna i mörkret, då man inte hinner ut till skogen medan det är ljust. Och fin motion för en själv med. Bara passa på innan dom börjar sanda vägarna.





Hade kameran med mig på förmiddagen, och en hel del bilder blev det på en glad Liva!
Mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar