tisdag 29 januari 2013

Simmat idag

Har jobbat natten till idag och natten gick fort! Men så är det ju när det är att göra hela tiden...
Jag vaknade alldeles för fort men jag låg kvar och försökte verkligen somna om , efter en timme gav jag upp.
Istället packade jag badväskan och begav mig till badhuset. Det här med simning tycker jag egentligen är en ganska omständig träning...Först och främst måste jag ju ta bilen för att komma mig till badhuset, klä av sig och klä på sig, blöta ner sig och så  frysa. Tur är att man fort blir varm när man väl kommer sig i bassängen och börjar simma. Sen så är det ju jobbigt att simma, trodde jag skulle dö första hundra metrarna :) , men så har jag varken kondis eller teknik :)
Men då jag sen satt där i den varma bastun efter 45 minuters simning(några micro pauser blev det), ca 900 meter och med ett gott äpple i handen så var det bara så värt allt "besvär". Känns härligt i kroppen nu.

Middagen är avklarad och nu ska jag lägga mig och vila så jag är pigg och alert och gör ett bra jobb  även denna kommande jobbarnatt :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar