söndag 6 november 2011

Löp och fällningstid

Idag hade jag och hundarna sällskap av husse på vår prommenad. Vi gick över Kvarnberget. Liva löper nu,drygt en vecka sedan hon började,så nu är det inte alls samma fart på henne som det normalt brukar vara. Och sen ska hon in i skendräktighet, bli ännu mer loj och börja tjorva med maten. Inte kul! Men tur är att det inte är något inplanerat här framöver,ingen utställning eller träning ,för hon är varken kul eller lätt att jobba med när hon blir skendräktig.Skittråkig är hon!
Liva löper,Maya har snart fällt all sin päls ,Kanaya har börjat fälla. En städning räcker inte länge här hema just nu! Och jag,jag vill ändå bara ha en till hund, kan inte släppa tanken på det,sluta fundera ,sluta drömma...

Nu blir det en lugn koppelprommis, Livas tur att hålla matte sällskap. Före middagen fick Kanaya följa, jag var då in på jobbet en sväng och hälsade på. Vad jag längtar till jag börjar jobba igen, men som det är just nu är det ett tag bort. Trist!!Deprimerande!!

Trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar