onsdag 2 november 2011

så olika

Spårningen igår var riktigt kul, nu känner jag att jag har ett litet hum om hur jag ska träna viltspår(tack Sara för det). Än en gång fick jag konstaterat hur olika dessa två syskon är. Kanaya var mer försiktig och tog det lugnt när hon spårade, Maya hon for fram som en ångvält. :)Så energisk och arbetsvillig .Det är så mycket motor i denna hund!!! Kanaya höll nosen mer i backen medan Maya använde sig mer av vinden. Blir att jobba med dom på olika sätt , men det är bara kul. Och så har jag ju sån tur som har en jätteduktig träningskompis som hjälper mig och ger råd och tips hur jag ska göra. Vi ska gå en viltspårskurs nästa helg tillsammans ,om det nu bara finns platser kvar. Hoppas, hoppas.
Har redan nu satt upp mål att jag ska gå anlags prov med sysrarna nästa år :). Bäst då att börja sätta sig in i hur det går till :).

Däremot var det mindre kul igårkväll, inte så smart att gå på ojämn mark med min rygg! Men är huvudet dumt får.....

Nu ska jag till vc och få järninfusion, nu är det bara en gång kvar så har jag fått alla doser. Skönt! Och jag känner mig så mycket piggare, bara så synd att jag skulle få diskbråck just nu oxå. Känner faktiskt att det börjar räcka nu.. Men hur är det man brukar säga,,att det är dom starka som prövas. Men hur länge orkar man vara stark...???
Kram på er, och var rädd om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar