måndag 28 november 2011

Saffransbak

På förmiddagen så har jag bakat,ja ibland gör jag annat som inte har med hundarna att göra :). Riktigt kul var det , blir att baka mer sen i veckan. Jag gjorde en adventskaka i långpanna och sen provade jag nått nytt- saffransbulla med mörk blockchoklad. Helt okej ,men jag tror jag ska ha ljus blockchoklad nästa gång.
Mitt på dagen blev det en "mora" prommis med Bertnästjejerna. Packade fika väskan i dag så när vi kom upp till jaktstugan blev det glögg och nybakat saffransbröd. Det var gott det!! och mysigt.

Då måndagar har blivit min tvkväll så är det vad jag sysslat med ikväll. Barnen har båda varit hemma och inga kompisar, ganska behövligt det efter en ganska hektisk helg.
Idag har varit en sådan här jättebra dag. Men jag har tänkt...att fast en dag ibland känns botten så ska jag försöka se nåt bra /fint som har varit. Jag tror att om man egentligen tänker efter så hittar man alltid nåt positivt som skett.Kan vara en händelse, en känsla, tanke ,ett fint ord ,ja det kan vara mycket..i det lilla.
Idag har det varit mycket fint som skett, men det jag tar med mig mest det är att det gick så bra att ha med Maya på vår prommenad. Hon har inte fått följa på mycket länge då det var så bråkigt kring henne. Men idag kände jag att nu måste hon få en chans, och det gick hur bra som helst :):). Fem tikar var dom och Maya var så lugn och avslappnad.Som vanligt sprang hon efter Liva, de andra var inte intressanta.

Sov så gott, kommer jag att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar