onsdag 9 november 2011

Lydnads träning

Blev en ofrivilligt lång vila i eftermiddag..Ska jag må sådär dåligt av värktabletterna så har jag nog hellre ont (eller kanske inte). Först efter ett par timmar så blev jag i "ordning" . Men sen så gick jag en prommis med Kanaya innan det då var dags för hundträningen med Maya. Det var jag och Sara ikväll med sina två vovvar. Vi tränade kontakt,sitt stannna kvar och lite inkallning. Vi avslutade med kaffe och nybakade muffins och såklart en massa surr. Att det går att prata hund hur mycket som helst! Men vi var då tvungen ge oss till slut , blev lite smått kallt :).
Maya var så duktig ikväll med, så glad jag är att hon är så avslappnad med andra hundar. Nu var vi ju få ikväll, men det är ändå framsteg. Toppen kul! Och det tar på en sådan här träningsstund, jag tycker vi inte gjorde så mycket men Maya ligger vid mina fötter nu helt utslagen.
Vi ska träffas i morgonkväll igen ,och då blir vi nog någon fler. Det blir Maya då oxå som får följa med, det gör henne så gott och hon är riktigt skoj att jobba med. En utmaning!

Det gick faktiskt ganska bra för ryggen min ikväll, så jag fortsätter nog med medecinen ändå :). Ikväll har den hjälpt mig att kunna göra och njuta av det jag tycker är så underbart roligt. Umgås med mina hundar och mina hundvänner.

Nu en varm dusch och sen sängen. Önskar mig nu en natt där jag får sova "i ett".
Kram på er.

1 kommentar:

  1. Hoppas jag kan komma men med barn så vet man aldrig vad som dyker upp :P GImli skulle behöva lite passivitetsträning och social träning nämligen :) Kul med någonting som händer närheten, jobbigt att åka till stan så fort man ska träna hund!

    SvaraRadera