onsdag 25 januari 2012

Dom är van..

Hundarna har inte varit ute på ett par dagar, eller det är klart dom varit ute men bara på gården och det är ingenting tycker jag , åtminstone inte för mina hundar. Ordentligt lång koppelprommis eller helst att dom får springa lös i skogen , nosa och plumsa i snön ,då får dom bra motion och dessutom använda hjärnan. Man ser när det gått någon dag med lite motion, mest då på Liva och Kanaya. Så orolig är dom ju inte men det är som att dom hela tiden väntar att nått ska hända, och de är ständigt redo. Följer mig blicken , ja,matte ska vi ändå inte ut nu :).
Men dom är van en viss aktivering, och det är jag som lagt ribban.(Tur att det åtminstone gått ganska bra att gå för för ryggen, ja, det har ju varit det enda och bästa jag kunnat göra under lång tid). Men jag har lagt den efter det jag kan få att funka och det jag mår bra av så jag klagar inte alls. Men ibland är det mycket..så då måste man prioritera lite annars och i veckan är det precis så..

Men nu efter vi alla vilat ner middagen så blir det en promenad, och husse var pigg han med så då det blir skogen så hundarna får springa!.

Nu ut i mörkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar