söndag 29 januari 2012

Norrlabbens inoff.utställning

Jag och Kanaya kom oss iväg igår på utställningen , men i efterhand skulle vi hellre ha stannat hemma....De gånger jag varit på utst. i den där lokalen(totohallen vid travbanan) har jag sagt efteråt att dit ska jag inte någon mer gång. Ingen trevlig lokal, tycker jag. Trångt och glammigt är det, fast igår var det då varmare där inne än sist. Kanaya trivdes ännu mindre där inne än vad jag gör , om jag säger så. Vi var näst sist ut i ringen och domaren tog en väldig tid på varje hund, så det blev en lång väntan..Istället för att Kanaya blev mer "van" och bekväm i miljön så blev det tvärtom, väldigt låg och totalt slut.Ändå fick hon vara i bilen nästan två timmar, men hur van är hon att vara ensam och instängd i bilen så länge ! Inte alls!
Som sagt det var en lång väntan, fyra timmar , innan det blev vår tur. Kanaya var som hon var och själv var jag inte heller på topp, jag tyckte det gick skitdåligt att visa henne. Men vi fick HP och med det vara med i finalen. Trodde inte det då domaren den här gången inte alls var så givmild med HP, så visst ,det var kul.. Jag har kritiklappen i bilen, så den kommer sen ,tillsammans med någon bild.

Förutom lokalen så var det en jättebra inoffare, bra planerat. Jag tyckte det var superbra att det gick i ordningen, valp 1. valp 2 , unghund, öppen och att de gjorde bort Bis för valparna innan unghund och öppen klassarna började. Det blev ju en lång väntan för oss med öppen hundar, men valparna fick då inte alltför lång dag och det är det viktigaste tycker jag. Sedan tycker jag att det är jättebra att domaren tar god tid på sig, så ska det vara.Fastän det är jobbigt att vänta :), men det är träning det med :)

Ha det gott

1 kommentar:

  1. Måste fråga vad du har för kamera? Min går på batterier och slukar dessa + är seg och blä dålig :P Jag tyckte in om gårdagens utställning men gillade lapphundarnas och dantes uppvisningar :)

    SvaraRadera