lördag 7 januari 2012

På G igen

I helgen är det Sverige cup (skidskytte) i Boden och Jenny står på startlinjen!! Jenny har haft en motig höst..problem med sin rygg i månader och sen förkyld i veckor så hon har knappt kunnat träna någonting , ja hon har inte ens kunnat vara med på idrotten i skolan under hösten p.g.a ryggproblemen. Men nu sista tre veckorna har hon kommit i gång lite lugnt och nu ska hon alltså tävla i helgen. Jag är bara så glad att hon är igång igen, och att suget efter skidor börjar komma tillbaka. Det är en så fin sport skidor, skonsam och allsidig träning för kroppen och framförallt så är man ute och får frisk luft. Det är hälsa det! Sen hur det går resultatmässigt är egentligen mindre viktigt, men visst är det kul för henne om det går bra mellan varven. Det sporrar ju oxå såklart :)
Meningen var att jag skulle med och se idag ,men Johan är på Vallsberget med kompisar , jag ska hämta dom senare ,sen så vill jag vara i närheten.. Att han skulle åka slalom redan i januari.....mirakel!
Så idag blir det att se skidor på Tv , men imorgon då följer jag med till Boden. En tur till skogen ska jag med hundarna oxå , det har slutat snöa och nu har dom börjat ploga!


Nu håller jag tummarna idag för Jenny och hennes klubb kamrater i Piteå Skidskytte förening.

LYCKA TILL

1 kommentar:

  1. Hallå! Hoppas allt varit väl under Jul och Nyår och tack så mycket för hälsning hos oss. Du hade fina foton och mycket läsa nu, har varit utan dator ett tag så man måste börja komma ikapp alla sidor man brukar vara in på. "Resumé" är alltid lika kul att läsa tror jag oavsett om det är jätteframgångar eller inte, och så behöver man blicka bakåt lite själv tror jag... Ha det så jättegott och god fortsättning på 2012.

    SvaraRadera