fredag 27 januari 2012

Utställningsdags

Var inte i form i morse när jag vaknade, det var inte bara benet utan jag kände mig allmänt hängig ,kallsvettig, matt och yrslig . Ville helst bara sova ,men tänkte att frisk luft skulle nog ändå vara bättre.. Så jag åkte till mamma och med hundarna gick vi sen en lång skogspromenad i sakta mak, två timmar var vi ute. Så härligt !! Hundarna är nöjd :) dom har inte rört sig sedan vi kom hem. Själv blev jag lite piggare under promenaden och nu sen jag vilat en timme så mår jag riktigt bra igen.

Imorgon är planerna så att jag och Kanaya ska iväg på lite roligheter, norrlabbens inofficiella utställning i Boden. Jag hoppas jag har en bättre dag i morgon så vi kommer oss iväg den här gången, när jag nu anmält oss och betalat. Men mest för att Kanaya behöver träningen och sen så är det bara så kul med utställning, träffa trevliga människor och se alla fina hundar. Och så är det ganska så spännande oxå :).
Håll nu tummarna för oss, att kanaya har en sådan här dag då hon tycker det är jättekul och bara visar upp sig så fint , som hon faktiskt kan och har gjort. Då är hon ju bara så fin och charmerande :)
Hade varit kul att ställa ut Liva med, men då jag inte kan springa så är det ju ingen idè, och skulle jag nu gå till final med båda så är det ju inte så kul att måsta välja bort en av dom. Men i mars ,då är det Livas tur ,förhoppningsvis kommer jag då kunna visa henne själv, annars kanske det får vara, vi får se..

Fredagkväll... jag ska då förbereda för morgondagen. Ska bara delvis bada Kanaya, baken, benen och lite kring huvudet. Inte så mycket, är rädd att hon inte hinner torka men bara så hon ser lite fluffig ut, nog för att hon är nog fin..skulle nog egentligen räcka med en borstning..

Och så får jag inte missa att se På spåret.

Ha en trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar