fredag 6 januari 2012

Ska det vara så här!??

Idag när jag var ute och gick med hundarna så var det hemskt efter vägarna, det har fortsatt snöa hela eftermiddagen och kvällen . Nu sent ikväll när jag var ute med hundarna så har dom fortfarande inte varit och plogat!! Vad är det som händer!!??
Det är tur att jag inte behöver ta mig iväg med bilen för som vägarna ser ut här i byn skulle jag inte komma många meter med min bil utan att köra fast. Men jag tycker då mest synd om våra gamla ibyn, finns inte en chans att det går att komma sig fram med en rullstol eller en rullator, inte efter någon väg i byn. Hemskt!

Jag gick i omgångar med hundarna ikväll, först Maya och sedan Liva & Kanaya. Orkar och kan inte gå med alla tre i koppel ännu. Jag gick en liten runda sedan var jag kring backgård där dom fick springa lös en stund och jobba i snön. Och i snön är dom, speciellt Liva och Maya :)

Jag ser att julen redan är bortplockad i mångas fönster, så olika det är hur vi alla gör. En del är tidigt fram med advent och ganska fort bort med den. Själv hör jag väl till dom som sätter fram grejerna precis till advent och plockar inte bort förrän efter trettondags helgen plus någon dag till. Men det var fint i fönstrena så nu vill jag bara bort med mitt med, tomtarna har jag plockat i dag och det gick fort då jag haft framme väldigt få.


Nu hoppas jag på en snöfri dag imorgon och att vi ändå får byns vägar plogade!!

Ha de gott .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar