söndag 22 januari 2012

Fina arrangemang

Det var tänkt att Jenny skulle åka både Storforsloppet och Hemarännet i helgen men hon är inte alls pigg.....men nu ska hon till läkaren i morgon och göra en ordentlig undersökning , ta en massa prover m.m. Så få se då om vi blir klokare efteråt..
Lördag skjutsade vi pojkarna på Vallsberget och när vi ändå var i närheten så blev det att vi for och såg skidtävlingen i Storfors. Kanaya och Maya fick följa med, tyckte dom behövde få komma ut lite bland folk och ingen bekymran behöver jag ha att dom ska bli kall att stå still ett par timmar. Det är så roligt med dessa lapphundar, dom väcker nu uppmärksamhet var vi än än. Det är alltid folk som kommer fram till oss, en del undrar vad dom är för ras, andra vill klappa om dom och tycker dom är så söta ,beundrar deras färg, nu i lördags var nån fram och tyckte jag hade så harmoniska och fina hundar. Alltid kul att höra det :). Men dom är fina ha med sig, Maya sitter mest och studerar :) och Kanaya hon har nosen i backen hon och vill så gärna gräva . Dom är inte intresserad av att gå fram och hälsa på andra människor och vill någon hälsa så blir dom inte tokglad (som en viss Liva blir :):)) utan är sansade ändå och det är skönt när vi ofta är på ställen där det är folkat.
Jenny åker för Hemingsmark så idag har vi varit och hjälpt till på vår egen tävling,Hemarännet. Jag hör till dom som alltid hamnar ute vid hamburgeriet, och halvt frysa ihjäl. Fel plats för mig som är så frusen av mig och har problem med fingrarna så fort det blir LITE kallt. ..Men iår var jag tvungen att få andra uppgifter p.ga ryggen och det förstod ju alla så idag har jag stått inne i govärmen och sålt fika.Toppenjobb :) Det har varit en trevlig dag och jag är stolt att tillhöra en sådan fin förening. Vilket jobb alla har gjort, och vilka prisbord ,för alla, oavsett ålder!! Folk kom fram och tackade för ett fint arrangemang. Jättekul!

Nu se Wallander klart.

Önskar alla en fin vecka
Jag vill säga att storfors loppet oxå var en jättebra tävling, där körde ungdomarna dubbeljakt med skidbyte. Arrangörerna gjorde ett kanon jobb som fick allt att flyta så bra som det gjorde! Tur jag inte behövde vara funktionär där vid skidbytet ,då hade det blivit kaos!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar