måndag 16 januari 2012

Maya löper

Den här gången började Maya löpa veckan efter Kanaya, det är skönt att dom är ganska så samtidigt. Kanaya börjar väl vara snart vara i höglöpen så nu gäller det att hålla koll!
Har varit en härlig vinterdag i dag, jag och hundarna gick en promenad efter skoterleden upp till Harrträsk. När vi kom ner till byn igen gick vi en omväg hem. Det var så härligt ute så jag hade inte det minsta lust att gå in.
Mindre kul är att vi verkar ha en hel del renar på besök. Det var ordentligt upptrampat och massor av renskit på leden hela vägen upp till Harrträsk. Jag väntade bara att när som helst ha dom framför mig .och hundarna hade fullt upp med att spåra , så de var i sin egen värld , mindre kontaktbar!! Så det var ingen avkopplande promenad, men härligt ändå :)
Blev ingen träning i eftermiddag som jag tänkt. Efter långa promenader i gårkväll och idag kände jag att det behövdes vila. Och det gjorde jag, sov gott en timme på soffan :)

Middagen är avklarad ,som inte smakade. Tycker sällan något är riktigt gott nuförtiden ... men jag blev så sugen på en sockerkaka jag brukar göra så just nu är den på G i ugnen. Fika och godis det smakar alltid..konstigt det..

Trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar