tisdag 24 januari 2012

En bättre dag

Snart dags för att åka iväg på yogan, det kändes riktigt besvärligt idag..Känner mig trött, sliten och jag har mer ont i korsryggen. Men jag ska ta mig iväg,, behöver nog komma mig ut efter gårdagen....
Igår gick jag bara med tårar i ögonen hela dagen kändes det som..men det var en dag då jag bara kom mig uti att se ledsamheter och hemskheter. Bla. ett veterinärsprogram som handlade om en hund som någon människa medvetet! förgiftat med snigelgift. Vilka plågor den stackars hunden hade,så hemskt att se och det var så rörande att se hur ledsen polismannen var som ägde hunden. Det hela slutade lyckligt och hunden klarade sig utan men. Sen läste jag i aftonbladet om de vanvårdade hästarna som tagits om hand, men var så illa däran att avlivning var det enda att göra. De visade en bild på en häst som hade 50 cm långa hovar, 50 cm!!!!
Och orangutangen finns snart inte mer.. Och allt är människans verk!!
Och serierna som jag ser måndagskvällarna var då inget alls uppmuntrande heller, tvärt om.
Men jag gick två härliga långpromenader med hundarna upp till Harrträsk , det var dagens ljusglimt.

Nu ska jag börja göra mig iordning.

Ha en fin dag

1 kommentar:

  1. Ibland är det dem små små små ljusglimtarna som får det att vända ♥
    Hoppas yogan var skön, pigga på dig nu! Se t.ex Ceasar Milan istället ,där går alla hundar framåt ...bara lyckliga slut =)=) =)

    SvaraRadera